Tworzenie doświadczeń klienta  – case study sklepu internetowego

Tworzenie doświadczeń klienta  – case study sklepu internetowego

Z doświadczenia wiemy, że to co najlepiej sprawdza się w kontaktach z klientem to możliwie jak najbardziej spójna komunikacja. Mówimy tutaj zarówno o bardzo istotnej — bo widocznej na pierwszy rzut oka warstwie graficznej, ale i o tej werbalnej, która również w dużym stopniu wpływa na jakość całości.

Spersonalizowane komunikaty są podstawą do tego, aby klient chętniej nawiązywał z nami kontakt. Z całej masy newsletterów, które otrzymuje codziennie do swojej skrzynki, wyłowi te, których treść jest najciekawsza, trafia do niego osobiście. Istotne jest również to, aby nasze wiadomości nie ograniczały się jedynie do tego, co odbiorca MUSI usłyszeć, a dostarczały coś ponadto. Przykładowo, jeśli wiemy, że duża część naszych odbiorców ceni sobie humorystyczne treści i nie poczuje się nimi urażona — wplatajmy je w nasze komunikaty.

Przykładowe newslettery wysyłane do klientów Quokki

Co kanał to język?
Zdecydowanie nie! Najlepiej jest doprowadzić do tego, aby styl pisania był zawsze ten sam, niezależnie od kanału komunikacyjnego. Odbiorca musi mieć poczucie, że zawsze rozmawia z tą samą osobą — w tym przypadku z Quokką. Poza tym, że ma świetne poczucie humoru, wszystkie treści tryskają pozytywną energią. Ten aspekt w Quocce działa wyjątkowo dobrze — klienci chętnie piszą do niej z prośbą o radę — na Facebooku, Wykopie czy przy pomocy narzędzia Live Chat. Wiedzą, że zwracają się ze swoimi pytaniami właśnie do Quokki i to ona udzieli na nie rzetelnej i sympatycznej odpowiedzi.

Równie istotne jest jak największe ujednolicenie całej komunikacji na stopie graficznej  (interesuje Cię komunikacja wizualna marki? Czytaj o niej w naszym wpisie) — to co widzimy w mailu musi być spójne z materiałem, który pojawi się na stronie, facebooku i w każdym innym miejscu, do którego ma szansę dotrzeć odbiorca — Quokka nie może przekazywać rozbieżnych informacji — pod względem treści, ale także graficznie. Poniżej prezentujemy przykład praktycznego zastosowania tej teorii:

Landing Page do akcji promocyjnej Palo Santo — Legendarny Artefakt

 

Reklama ad words do akcji promocyjnej Palo Santo — Legendarny Artefakt

Jeżeli pokochaliście już Quokkę i chcecie wiedzieć o niej więcej i więcej, wyczekujcie kolejnego wpisu na Jej temat!