Dotacja UE
Religia w social mediach. Przeprawa po profilach Światowych Dni Młodzieży

Religia w social mediach. Przeprawa po profilach Światowych Dni Młodzieży

Jesteście ciekawi jak tak ogromne wydarzenie, jak Światowe Dni Młodzieży przedstawiane jest w social mediach? Jak mocną dawkę promocji, dzięki ŚDM otrzymuje każdego dnia Kraków? Sprawdźcie to w poniższym artykule!

Religia i rozmowy na jej temat od zawsze budzą spore emocje, nie inaczej sytuacja ma się w mediach społecznościowych. Wpływ z pewnością ma istota tego zagadnienia, różnice ideologiczne, ale także, z naszego punktu widzenia, nieudane akcje związane z promowaniem religijnych wydarzeń czy uroczystości. Przypominamy Wam między innymi teledysk i piosenkę Zespołu Anno Domin, zrealizowaną z okazji 1050 rocznicy Chrztu Polski.

Po ukazaniu się tego utworu nie łatwym zadaniem było odnalezienie pozytywnych opinii na jego temat. Niestety, nie jest to odosobniony przypadek, ale… my dzisiaj nie o tym! Przekornie, przyglądamy się funkcjonowaniu i kreacji w mediach społecznościowych Światowych Dni Młodzieży.

Około 131 000 wyników — tyle pojawia się w wyszukiwarce Google po wpisaniu frazy Światowe Dni Młodzieży. Dla porównania — to samo hasło wpisane po angielsku (World Youth Day) daje nam 19 300 000 wyników: prawie 148 razy więcej! Liczby mówią same za siebie, Światowe Dni Młodzieży to wydarzenie przyciągające uwagę mieszkańców nie tylko Polski, ale również całego świata.
Temat z całą pewnością jest popularny, co oprócz ilości wyników, potwierdzają statystyki Google Trends. Od kilku dni fraza ,,Światowe Dni Młodzieży’’ utrzymuje się w pierwszej dwudziestce, trzydziestce najpopularniejszych informacji.

ŚDM na 16 miejscu w rankingu Google Trends

ŚDM znaleźć można także na Twitterze. Oficjalnego konta szukajcie pod nazwą ŚDM PL (@sdm_pl). Informacje o wydarzeniu oznaczane są hashtagami to: #ŚDM i #Krakow2016:

Oficjalne konto ŚDM na Twitterze

Miasto Królów zyskuje sławę dzięki hashtagowi #kraków2016 — po wpisaniu tej frazy w wyszukiwarce Twittera znajdziecie profile angielskie czy hiszpańskie.

#Krakow2016
Hasztag pojawił się nawet na oficjalnym profilu Papieża Franciszka!

Co ciekawe, profil ŚDM na Twitterze obserwuje jedynie 6 937 osób — to stosunkowo mało w porównaniu z lajkami konta na Facebooku, które ma ich aż 1 664 977 (ponad 240 razy więcej).

Oficjalne konto ŚDM na Facebooku

Komunikaty związane z ŚDM nie ograniczają się jedynie do „tradycyjnych” social mediów. Sprawdźcie profil na Snapchacie — nazywa sie worldyouthday. Zdjęcia wiernych śledzić możecie także na Instagramie. W wyszukiwarkę wpiszcie „wydkrakow2016”. Znajdziecie również oficjalny kanał na Youtubie — TVŚDM Kraków 2016.

Oficjalne konto ŚDM na Instagramie

Oficjalne konto ŚDM na Youtube

Na sam koniec wisienka na torcie — bezpłatna aplikacja „Pielgrzym”, stanowiąca całościowe źródło informacji dla osób, które przyjadą do Krakowa z całego świata.

Aplikacja dostępna jest w dziewięciu oficjalnych językach Światowych Dni Młodzieży. Znajdują się tutaj zarówno informacje przydatne dla osób z zagranicy (rozmówki, dane ambasad i konsulatów), jak i dla pielgrzymów z Polski (opisy zabytków). „Pielgrzym” zawiera również m.in. treści religijne (modlitewnik, pieśni, homilie), program ŚDM oraz posiada funkcjonalności ułatwiające poruszanie się, w tym mały przewodnik po Krakowie i Małopolsce. Twórcami aplikacji są firma Comarch, wspólnie z Komitetem Organizacyjnym ŚDM Kraków 2016.
Naszym zdaniem, działania prowadzone przez Komitet Organizacyjny ŚDM plasują się na wysokim miejscu. Na uznanie z pewnością zasługuje mnogość obsługiwanych kanałów, częstotliwość z jaką udostępniane są treści oraz płynące emocje — pełne ciepła, poczucia bliskości, wspólnoty, radości.

Co istotne, oprócz zawartości udostępnianej przez organizatorów,należy pamiętać także o tej, tworzonej przez samych użytkowników. Łącząc to wszystko wynik publikacji dotyczących Światowych Dni Młodzieży, Krakowa i Polski jest naprawdę imponujący!