Dotacja UE
Jazz Art Fashion Festival 2018 – jak zorganizowaliśmy festiwal w 2 miesiące? Case study

Jazz Art Fashion Festival 2018 – jak zorganizowaliśmy festiwal w 2 miesiące? Case study

2 miesiące to 8 tygodni, czyli 56 dni. Co można zrobić w tym czasie? Udać się w daleką podróż, zrobić kurs sommelierski, zobaczyć kilka seriali albo… Zorganizować niemal całodobowy festiwal mody, sztuki i designu. Poznaj kulisy Jazz Art Festiwal 2018 i dowiedz się, jak powstawało jedno z najbardziej niezwykłych wydarzeń 2018 roku!

Zakres prac

Współorganizując Jazz Art Fashion Festival w Katowicach chcieliśmy zwrócić się ku tożsamości Śląska: kiedyś przemysłowego, dziś będącego zagłębiem twórczych inicjatyw. JAFF jest wydarzeniem, które w szczególny sposób poszerza kontekst Katowic jako Miasta Muzyki UNESCO ze względu na szczególną fuzję różnych dziedzin kreatywnych. Festiwal dał początek nowym interpretacjom roli sztuki w kształtowaniu miasta. Dodatkowo Katowice to serce Śląska. Wiedzieliśmy, że lokalizując się tutaj, możemy dotrzeć do większego grona ludzi, którzy podzielą naszą wizję.

Jazz Art Fashion Festival 2018 – jak zorganizowaliśmy festiwal w 2 miesiące? Case study

Historia Jazz Art Fashion Festival 

Historia Jazz Art Fashion Festival sięga września 2013 roku, kiedy za sprawą pomysłodawcy Piotra Chodaka, odbyła się pierwsza edycja wydarzenia. Miała miejsce w Hotel & Spa Młyn Jacka *, na południu Polski, w Wadowicach. Podczas drugiej edycji scenę muzyczną uświetnił światowej sławy głos Basi Trzetrzelewskiej, wystawą sztuki oczarował Tomasz Sętowski, a na scenie pojawiły się modelki w kolekcjach znanych projektantów.  

Program trzeciej odsłony JAFF wypełniony był występami gwiazd światowego formatu. Na głównej scenie zagrały Urszula Dudziak oraz Candy Dulfer, a na wybiegu królowała kolekcja Łukasza Jemioła. Ponadto mogliśmy podziwiać prace Dariusza Ślusarskiego, a także wystawę zwycięskich zdjęć konkursu Grand Press Photo oraz ZoomArt Międzynarodowy Festiwal Kalendarzy.  

 

Czwarta edycja JAFF przyniosła wiele zmian. Być może zastanawiacie się, dlaczego postanowiliśmy modyfikować formułę wydarzenia, w którym udział zaczynał być obowiązkowym punktem fanów jazzu i sztuki użytkowej? Opowiedzą Wam o tym Piotr Chodak (One Media Group) i Szymon Pieczyński (Kava Studio), organizatorzy:

 

Zauważyliśmy, że brakuje na Śląsku, a szczególnie w Katowicach, wydarzenia dla świadomych konsumentów – takich, którzy cenią sztukę, design, modę i jazz. Dlatego stworzyliśmy całkowicie nową formułę, z targami dizajnu i mody. Wystawiali się na nich cenieni polscy projektanci, zadbaliśmy też o warstwę edukacyjną, zorganizowaliśmy też JAFF Meetups, w ramach którego prelekcje wygłosili cenieni specjaliści. Po JAFF Day rozpoczęliśmy JAFF Night: odbył się między innymi pokaz mody i koncerty. 

 

Walcownia Cynku

Wyjątkowe wydarzenia wymagają niezwykłej oprawy. Światło, akustyka, przestrzeńniewiele miejsc na Śląsku lepiej oddałoby klimat festiwalu niż Walcownia Cynku w Katowicach. Zabytek powstał w 1904 roku, przez wiele lat służył celom produkcyjnym. Walcownia przestała służyć celom przemysłowym w 2002 roku, po 110 latach pracy. Niezwykłe, zachowane do dziś maszyny służące produkcji blach, stanowiły niebanalne tło dla nowoczesnych wydarzeń.

 

 

 


Przestrzeń wypełnić musieliśmy działaniem, co okazało się być wdzięcznym zadaniem, ponieważ festiwal budził coraz większe zainteresowanie potencjalnych partnerów, a kolejne współprace pojawiały się z dnia na dzień.

 

Ze względu na dość krótki czas od rozpoczęcia pracy nad festiwalem do daty jego rozpoczęcia – nieco ponad dwa miesiące – wiedzieliśmy, że promocja eventu musi być krótka, lecz bardzo intensywna. Zależało nam na tym, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, jednak w bardzo ograniczonym czasie.  

 

Magdalena Bajlon (kierownik działu marketingu Kava): Wydarzenie zostało rozdzielone przez nas na dwie części: Day (skupiona na wystawcach w strefie Art&Design oraz prelekcjach z zakresu muzyki, mody i designu) i Night (biletowana; podczas której odbywały się koncerty, pokaz mody, a także aukcja charytatywna). Z tego względu cała komunikacja również musiała przebiegać dwutorowo. Z jednej strony musieliśmy dotrzeć do osób, które będą zainteresowane przybyciem na dzienną część wydarzenia, a z drugiej – musieliśmy ruszyć z mocną kampanią, które celem było sprzedanie jak największej liczby biletów na nocną odsłonę festiwalu. 

Istotne było również to, że mimo iż festiwal miał już wcześniejsze odsłony, to odbywały się one w Wadowicach oraz od ostatniej edycji minęły dwa lata. Oznaczało to, że do Jazz Art Fashion Festivalu podeszliśmy jak do nowej marki, która dopiero zawłaszcza swoją część na kulturalnej mapie Katowic.  

Ograniczony czas, różne grupy docelowe oraz mała rozpoznawalność marki stanowiła dla nas duże wyzwanie – mimo to udało nam się dotrzeć do ogromnej liczby osób za pomocą bardzo zróżnicowanych kanałów. 

 

Finalnie harmonogram wydarzenia pękał w szwach, a kooperacja z kolejnymi artystami napawała nas dumą. Dzięki strategicznemu partnerstwu z marką Gust Gust praktycznie cała powierzchnia wypełniła się przedmiotami znanych polskich projektantów.

 

 

 

Poznajcie wybranych twórców JAFF 2018 Day

 

Wystawcy tacy jak: BVSKSOJKA WORKSHOPBARTOS COSMETICSSPINOZA,  KUBOTAMANUFAKTURA PORCELANYGIRL LITTLE BOYSADZA SOAP.

 

Pełną listę ponad 40 wystawców znajdziesz na stronie Jazz Art Fashion Festival 2018.

 

Nasi goście mogli skosztować wyjątkowej kuchni autorstwa Marcina Czubaka i podziwiać obrazy z kolekcji Dagma Art na ulicy Be art by Dagma Art.

 

 

Dominika Budkiewicz: Odbiorcy Day to młodzi, zafascynowani nowymi markami z nietuzinkowymi projektami ludzie, również w obrębie sztuki nowoczesnej. JAFF Night to wieczorna odsłona festiwalu – bardziej elegancka. Dlatego między innymi zdecydowaliśmy się na wprowadzenie tego zróżnicowania w naszej komunikacji między innymi tworząc dwa osobne wydarzenia na Facebook’u; w tonie publikacji; w identyfikacji wizualnej kolorami – jasnym i ciemnym, a nawet w formie biletowania wydarzenia – wstęp na Day był bezpłatny, a wstęp na Night odpłatny, z dwoma wariantami – standard i VIP.

Część Night rozpoczęła się o 20.00. Dla gości wydarzenia była to prawdziwa gratka – pokaz mody projektantki Nataschy Pavluchenko, koncert Audio Feels na jazzowo, aukcja charytatywna na rzecz fundacji Kuby Błaszczykowskiego Ludzki gest czy wspaniała strefa VIP z kolacją podaną przez Dworek Parkowy zadowoliły nawet najbardziej wymagających odbiorców. 

 

Piotr Chodak główny organizator  (One Media Group)
Szymon Pieczyński główny organizator (Kava Studio)
Dawid Korzekwa kurator strefy Art&Design (Gust Gust)
Magdalena Baljon kierownik działu marketingu i PR (Kava Studio)
Magdalena Łukasz art director (Kava Studio)
Daria Miller design (Kava Studio)
Magdalena Pudełek PR, social media (Kava Studio)
Dominika Budkiewicz PR, social media (Kava Studio)
Magdalena Chmiel PR (Kava Studio)
Igor Podlawski programowanie (Kava Studio)
Marcin Sabat programowanie (Kava Studio)
Adrian Zielke fotografia (Kava Studio)
Karolina Olszewska manager biura festiwalowego (Kava Studio)
Jakub Zawadzki obsługa prawna (Kava Studio)

 

 

   

 

  

 

 

W krótkim czasie zyskaliśmy poparcie wielu znaczących patronów i partnerów:

 

 

Niech o Jazz Art Fashion Festival opowiedzą liczby. Sprawdźcie, jakie osiągnęliśmy rezultaty w niecałe dwa miesiące organizacji festiwalu!

 

2987 – liczba polubień na fanpage Jazz Art Fashion Festival 

 

2 tys. – liczba osób biorących udział w wydarzeniu Jazz Art Fashion Festiwal 2018 / JAFF 2018 Day ☼ & Night ☽ 

 

Ponad 9 tys. –  dotarcie wydarzenia Premium Night / Jazz Art Fashion Festival 2018 

 

Prawie 30 tys. osób – dotarcie wydarzenia TARGI mody, designu i sztuki / Jazz Art Fashion Festival 2018 

 

Ponad 160 tys. osób – dotarcie Jazz Art Fashion Festiwal 2018 / JAFF 2018 Day ☼ & Night ☽ 

 

Ponad 140 tys. osób – zasięg płatnych postów na Jazz Art Fashion Festival w szczytowym momencie – we wrześniu 2018 

 

Ponad 25 publikacji prasowych i patronatów medialnych

 

Ponad 10 wywiadów medialnych do prasy i radia

 

W nieco ponad miesiąc zbudowaliśmy wielokanałowe komunikaty medialne. Stworzyliśmy trzy wydarzenia na Facebooku, dzięki którym mogliśmy różnicować komunikaty w zależności od potrzeb naszej grupy docelowej.  

 
Stworzyliśmy także stronę internetową https://jazzartfashion.pl, na której na bieżąco informowaliśmy o najważniejszych nowościach. 

 

 

Szukasz firmy eventowej, która zorganizuje Twoją imprezę firmową? Potrzebujesz ekipy specjalnej do zorganizowania festiwalu? Ciekawi Cię event marketing? Sprawdź ofertę w naszej stworzonej specjalnie do tych zadań spółce – Media Shape! Czekamy na Twój kontakt.

 

#wydarzenia #Katowice #eventy #organizacjaeventów #organizacja koncertu #organizacjapokazu #pokazmody #targidesignu

Dziękujemy Ci za uwagę, podziel się naszym projektem

Pozostałe nasze projekty

Spring Impressions SunLOOX

Identyfikacja wizualna Obsługa marketingowa Projektowanie Realizacja

Media Shape

Branding Identyfikacja wizualna Obsługa marketingowa Projektowanie Realizacja Strategia Strony internetowe

Optyk J.J. Niedbała

Branding Identyfikacja wizualna Projektowanie Realizacja

Kuźnia Trans

Branding Identyfikacja wizualna Obsługa marketingowa Projektowanie Realizacja Strategia Strony internetowe

Polski Serwis Floty

Obsługa marketingowa Projektowanie Realizacja Strony internetowe

Cleaning Time

Branding Identyfikacja wizualna Obsługa marketingowa Projektowanie Realizacja Strony internetowe

dentestica

Branding Identyfikacja wizualna Obsługa marketingowa Projektowanie Realizacja Strategia Strony internetowe

Jaśminowy Sad Domy na Mazurach

Branding Identyfikacja wizualna Obsługa marketingowa Projektowanie Realizacja Strategia Strony internetowe

Duovita Smart Apartments

Branding Identyfikacja wizualna Obsługa marketingowa Projektowanie Strategia