Kreowanie wizerunku w social media  –  5 kwestii, na które trzeba zwrócić uwagę. Część II

Kreowanie wizerunku w social media  –  5 kwestii, na które trzeba zwrócić uwagę. Część II

Dzisiaj dostarczamy Wam drugiej dawki wiedzy, dotyczącej tego, jak być dobrym w social media! W części I pisaliśmy m.in. o konieczności poznania swojego odbiorcy, przeprowadzeniu badań oraz o wypracowaniu jednego, charakterystycznego dla naszej marki sposobu komunikacji. A dzisiaj…

3. Spójność, spójność i jeszcze raz spójność
Częste błędy
Kiedy już decydujemy się na działania w Internecie, rzadko kiedy ograniczamy się wyłącznie do jednej platformy. Z jednej strony konieczne jest zapoznanie się ze specyfiką każdej z nich i dopasowanie do nich swoich komunikatów. Często zdarza się tak, że treści zamieszczane w poszczególnych kanałach zupełnie do siebie nie przystają. Tyczy się to zarówno materiałów na poziomie graficznym, jak i językowym. Kiedy odbiorca bombardowany jest komunikatami od naszej marki z różnych stron, które w dodatku nie są ze sobą tożsame, bardzo łatwo traci rozeznanie w tym, co tak naprawdę mu oferujemy. W ten sposób rozmywa się również wizerunek marki, przez co często ciężko jest ją zidentyfikować.
Jak temu zaradzić.
Dbajmy o to, aby użytkownik nie zagubił się wśród wysyłanych przez nas komunikatów i z łatwością je identyfikował. Warto swoje działania w Internecie zacząć od jednej platformy, zadomowić się na niej i zdobyć szersze grono odbiorców, a dopiero potem szukać naszych odbiorców w innych miejscach i tam również się osiedlać. Wprowadzając markę na rynek nie wrzucajmy jej od razu na Facebook, Instagram, Pinterest i Behance. Sprawdźmy, czy nasi potencjalni odbiorcy w ogóle działają w danym medium i dopiero potem podejmujmy decyzję, żeby założyć tam profil.

4. Miej oczy szeroko otwarte
Częste błędy
Kiedy już sprawnie poruszamy się po świecie mediów społecznościowych łatwo odkrywamy zwyczaje, które ułatwiają i systematyzują nam pracę. Jednym z nich jest tworzenie treści na cały miesiąc z góry. Potem wystarczy już tylko je zaplanować, żeby przez cały ten czas nie musieć martwić się publikacją treści. Łatwo jednak w ten sposób wpaść w pułapkę — nie obserwujemy otoczenia i nie reagujemy na nie. Nie wykorzystujemy w naszej komunikacji wydarzeń, które szerokim echem odbijają się w mediach.
Jak temu zaradzić?
Pojęcie Real Time Marketingu przeżywa dzisiaj rozkwit swojej popularności. To co kryje się pod tym hasłem to nic innego, jak reagowanie na to, co dzieje się na świecie. Niedawno obserwowaliśmy jak marki na całym świecie wykorzystywały szał, jaki wytworzył się dookoła aplikacji Pokemon Go. Idealnym przykładem firm, które świetnie radzą sobie z RTM to marki alkoholowe. Warto wejść na profile takich brandów jak Żywiec czy Żubr, które często wręcz ścigają się ze sobą w realizacji pomysłów. Firmy zaprezentowały nam wiele akcji, które licznie udostępniane przyciągały uwagę dużych grup. Warto więc sprawnie i szybko reagować na to, co dzieje się dookoła nas i wykorzystywać ,,klikalne’’ tematy, aby promować swoją markę. Rozsądne wykorzystywanie Real Time Marketingu daje lepsze efekty niż skostniałe postowanie.

5. Pomóż samemu sobie
Częste błędy
Świadomość tego, że warto inwestować w płatną reklamę na portalach takich jak Facebook czy Instagram zaczyna rosnąć, ale wciąż nie jest to powszechne działanie. Zmieniające się algorytmy zarządzania treścią w tych kanałach sprawiają, że coraz trudniej jest trafić z treścią tak, aby osiągała duże zasięgi. W efekcie okazuje się, że publikowane przez nas posty nie trafiają nawet do połowy fanów strony, ani tym bardziej do nowych użytkowników.
Jak temu zaradzić?
Mimo że umiejętnym dobieraniem treści i sprawnym przekazywaniem ich można zdziałać naprawdę sporo, to wciąż znacznym ułatwieniem jest posługiwanie się płatnymi reklamami. Często włożenie niewielkiej sumy pieniędzy znacznie zwiększa zasięgi naszych postów. Przykładowo, dzięki menadżerowi reklam na Facebooku można tworzyć zróżnicowane treści reklamowe promowania postów, poprzez tworzenie tzw. dark postów, promocji karuzelowych i wielu innych. Najważniejszym atutem jednak jest to, że bardzo precyzyjnie możemy targetować treści, które publikujemy. Mamy szansę dokładnie wybrać, do kogo chcemy, aby dotarły. Nasz produkt kierowany jest głównie do kobiet, które w tym roku będą brały ślub? Zależy nam, aby wypromować markę wśród lokalnej społeczności? A może w kręgu naszych zainteresować leżą fanatycy planszówek? Dzięki Facebookowi, który jest ogromną bazą danych, możemy trafić dokładnie do tych osób.

Sposoby usprawnienie swoich działań w Social Mediach można wymieniać bez końca, te które przytoczyliśmy w artykule są tymi, na które najczęściej zwracamy uwagę w komunikacji marek. Warto być świadomym tego, jaką moc kreacyjną niosą w sobie media społecznościowe i wykorzystywać ją tak, aby marki, którymi się zajmujemy rosły w siłę.