FAQ

Co to jest brief?

Brzmi tajemniczo? Nie masz się czego obawiać! Brief to zestaw pytań, które chcemy Ci zadać, zanim przystąpimy do współpracy. Dotyczą Twojej firmy (lub pomysłu na nią), a konkretnie: jej celów, wizji, misji, Twoich planów na rozwój. Dzięki briefowi w łatwy sposób przekażesz nam, jak chcesz komunikować się z otoczeniem, jakie są Twoje potrzeby czy jakie cechy wyróżniają oferowane przez Ciebie produkty i usługi. To bardzo łatwe. Aby uniknąć niedomówień, przygotowaliśmy zestaw podpowiedzi do pytań. Sprawdź:

Dlaczego muszę wyczerpująco wypełnić brief?

Tyle pytań, a czasu tak mało! Niestety: półśrodki nie wchodzą w grę. Im dokładniej i rzetelniej wypełnisz brief, tym bardziej owocna będzie nasza współpraca. Wierzymy, że dobrze zaprojektowany proces – którego źródłem są wyczerpujące odpowiedzi na zadane przez nas pytania – to gwarancja współpracy wysokiej jakości, oszczędność czasu i Twoich pieniędzy. Gdy wypełnisz brief z dużą starannością, my już na początku otrzymamy pakiet niezbędnych informacji i nie będziemy musieli zadawać Ci zbyt wielu dodatkowych pytań w późniejszym czasie.

Dlaczego brief to nie wszystko?

Wypełniłeś/łaś brief? Nasze serca rosną! To jednak nie koniec: chcemy włączyć Cię w każdy etap pracy nad projektem. Na pewno jeszcze wiele razy będziemy się kontaktować, aby omawiać kolejne kroki procesu i uwzględniać wszystkie Twoje potrzeby. W końcu chcemy, by projekt był skrojony na miarę!

Dlaczego ważne jest przedstawienie Twoich wymagań na początku współpracy?

No właśnie – chcemy mieć z Tobą kontakt cały czas, ale bardzo zależy nam, aby poznać Twoje potrzeby i oczekiwania już na początku naszej współpracy. Dlaczego? Dzięki temu nie musimy – będąc w połowie procesu projektowego – zmieniać założeń, albo wprowadzać drastycznych zmian, które opóźniają, komplikują i podnoszą ogólne koszty wykonania.

Dlaczego to ważne, by wszelkie poprawki do projektów zgłaszać jak najszybciej?

Otrzymałeś/łaś od nas projekt strony, logotypu, materiałów drukowanych? Wysłaliśmy Ci propozycję strategii lub tekstów na stronę? Wszystko w Twoich rękach! Im szybciej zgłosisz ewentualne sugestie i poprawki, tym szybciej otrzymasz finalny, gotowy i pełni zaakceptowany produkt. Każdy dzień Twojej zwłoki w odpowiedzi opóźnia pracę zespołu, co ma znaczenie, jeśli zależy Ci na czasie.

Dlaczego zgłaszanie poprawek do zaakceptowanego uprzednio materiału może rodzić problemy?

Zaakceptowałeś/łaś wysłany przez nas projekt, minęło trochę czasu i nagle zorientowałeś/łaś się, że jednak chcesz zgłosić poprawki? Choć trudno w to uwierzyć, nawet drobne zmiany zgłaszane po akceptacji projektu to duże wyzwanie. Na przykład: nasz zespół kończy programowanie strony, a nagle okazuje się, że klient chce wdrożyć kolejną zakładkę. Angażuje to do dodatkowej pracy strategów, copywriterów, projektantów i programistów, którzy najczęściej zajęci są już innym projektem. Wszystko jest do zrobienia – niestety wymaga wygospodarowania dodatkowego czasu i dodatkowych funduszy.

Jak długo będę czekać na projekt strony czy propozycję strategii?

Czas wykonania zlecenia w dużej mierze zależy od jego rodzaju i stopnia złożoności, niewątpliwie jednak im szybciej wypełnisz brief i przekażesz nam, jakie są Twoje oczekiwania, tym szybciej zrealizujemy projekt. Jeśli chcesz wiedzieć, ile może zająć wykonanie Twojego zlecenia, napisz do Szymona (sz.pieczynski@kavastudio.pl).

Od czego zależy wycena współpracy?

Na wycenę projektu składa się wiele czynników. Niektóre z nich to czas trwania projektu, liczba zaangażowanych pracowników, konieczność zapłaty za dodatkowe systemy i oprogramowanie, przekazanie know-how. Abyśmy mogli przygotować odpowiednią wycenę, niezbędna jest kooperacja z klientem. Chcesz wiedzieć więcej? Zapytaj Szymona (sz.pieczynski@kavastudio.pl)!

Dlaczego to ważne, byś nam zaufał/zaufała i przyjął/przyjęła nasze sugestie?

Wiemy, że Twoja firma jest dla Ciebie bardzo ważna. Doskonale to rozumiemy! My też oddalibyśmy prawą rękę za Kavę 🙂 Choć nie pozjadaliśmy wszystkich rozumów, co nieco wiemy o projektowaniu, marketingu i programowaniu. Możesz nam zaufać! Chcemy dla Ciebie i dla Twojej firmy jak najlepiej – Twój sukces to nasz sukces.

Dlaczego nie mogę wprowadzać poprawek bez ograniczeń?

Gwarantujemy Ci możliwość wprowadzania poprawek do projektu w trzech turach. Co to dokładnie oznacza? Mianowicie: po otrzymaniu np. projektu strony możesz zgłosić do niej poprawki trzy razy. Pierwszy raz – po którym odsyłamy Ci projekt do ponownej akceptacji, drugi – znów przesyłamy do akceptacji i trzeci – otrzymujesz propozycję do ostatecznej akceptacji. Każda kolejna sugerowana przez Ciebie zmiana rozliczana będzie osobno.

Dlaczego to ważne, aby zdjęcia na Twojej stronie były dobrej jakości?

Wiemy, że tworzenie nowej strony, rozwijanie firmy czy zamawianie nowych katalogów to duża inwestycja. Niestety wszystkie środki, które przeznaczyłeś/przeznaczyłaś na projekt zostaną wykorzystane nieefektywnie, jeśli użyte przez nas fotografie nie będą najwyższej jakości. Podstawą dla nas jest praca na doskonałych materiałach wizualnych. Z tego powodu zawsze bardzo zależy nam, aby sfotografować Twoje produkty w jak najlepszych warunkach. Ludzie to wzrokowcy! Im lepsze będą zdjęcia na Twojej stronie czy w Twoim katalogu, tym szybciej zaskarbisz sobie ich zaufanie.