Daj się ponieść i powróć do dzieciństwa! – wywiad z Martą Nendzą, właścicielką marki Noski Noski

Daj się ponieść i powróć do dzieciństwa! – wywiad z Martą Nendzą, właścicielką marki Noski Noski

Zabawkowy sklep kreatywny dla dzieci, a może koncept dla najmłodszych? Jak zwał, tak zwał. Noski Noski to prawdziwa perełka w samym sercu Katowic. Sklep kochają nie tylko dzieci, ale i dorośli. To w nim odlecisz pamięcią w świat kultowego Kapitana Planety, gry w gumę i zabawkowych bączków, które uczyłeś się puszczać przez dwa lata swojego życia.

Mimo, że trendy w branży zabawkowej się zmieniają, to nasza pamięć i wyobraźnia pozostaje. Chcesz powrócić w świat dzieciństwa? Nie ma problemu. Potrzebujesz kompanów? Napisz do nas! Ale najpierw przeczytaj poniższy wywiad z Martą Nendzą – kreatorką oraz współzałożycielką Noski Noski. Dowiesz się z niego, jak wyglądały początki zakładania własnego biznesu przez Martę oraz jej partnera; co wyróżnia Noski Noski spośród innych sklepów z zabawkami oraz jakie są aktualne trendy w branży dla najmłodszych.

Kava Studio: Bez dwóch zdań: o Noskach Noskach mówi się wiele. To jeden z pierwszych śląskich sklepów dla dzieci, który stawił czoło sieciówkom. Skąd w takim razie wziął się pomysł na Noski Noski?

Marta Nendza: Przede wszystkim z potrzeby i chęci stworzenia biznesu. Razem z Piotrkiem – moim życiowym oraz biznesowym partnerem – pracowaliśmy w branży eventowej. Fajna, ekscytująca praca. Jednak nadszedł taki moment, że poczuliśmy potrzebę skupienia się na swoim projekcie. I wtedy, mówiąc krótko: rzuciliśmy wszystko i otworzyliśmy zabawkowy. 

Kava Studio: Selekcja produktów to z pewnością jedna z najważniejszych, jak i najtrudniejszych rzeczy. Obecnie żyjemy w czasach, w których liczy się jakość. Dbałość o nią to Wasza cecha unikatowa. Wasi klienci mają pewność, że zawsze znajdą dla swoich pociech coś, co rozbudzi ich wyobraźnię oraz pomoże im zdrowo i kreatywnie się rozwijać. W jaki sposób selekcjonujesz produkty przeznaczone dla najmłodszych? Co wyróżnia Was spośród innych sklepów z zabawkami?

Marta Nendza: Mam rękę do przedmiotów, obdarzam je uczuciem i mocno w nie wierzę.  To jest klucz noskowej selekcji zabawek. Stawiamy na najlepszą zabawę i otwarcie dzielimy się tym ze światem. Klienci sklepu online cenią nas też za dostępność wszystkich produktów od ręki i super hiper szybką wysyłkę.

Kava Studio: Starsze pokolenie kiedyś nie miało dostępu do tak zróżnicowanej oferty, a teraz jego przedstawiciele mogą wręcz przebierać w możliwościach. Które z Waszych produktów najbardziej intrygują dorosłych? Czy kiedy przebywają w Noski Noski zdarza im się czasami zapomnieć i powrócić do dzieciństwa?

Marta Nendza: Każdy, kto ma w sobie choć odrobinę dziecka, znajdzie u nas twórcze zajęcie. Mamy bardzo dużo tradycyjnych zabawek – właśnie takich, jakie pamięta się z dzieciństwa. Kalejdoskopy, małpki akrobatki, kalkomanie, bączki i inne wesołe gadżety. Spotkanie z nimi często budzi w ludziach sentymentalne uczucia.

 

 

Kava Studio: Czy towarzyszyły Ci obawy podczas zakładania pierwszego konceptu dla najmłodszych w Katowicach? W końcu na rynku panuje duża konkurencja, chociażby wśród sieciówek np. takich jak Smyk. Co miało sprawić, że Noski Noski jest lepszym wyborem niż te inne opcje na rynku?

Marta Nendza: Zawsze będą więksi i mniejsi od ciebie, dlatego zamiast porównywać się z innymi, staram się robić swoje. Najlepiej jak się da. Wyrabiać 1000% normy w tworzeniu świetnego sklepu. Taka opcja musi się obronić!

Kava Studio: Tak, to  zdecydowanie jedna z najlepszych i najpiękniejszych opcji. Szczególnie, że można ją odnieść nie tylko do biznesu, ale i życia codziennego. Skoro jesteśmy w temacie opcji, to przejdźmy do marketingu i rozwiązań. Słyniesz z kreatywnych nagrań, w których recenzujesz zabawki dla najmłodszych. Jest to niesamowita dawka energii i dobrej zabawy. Jaki jest Twój przepis na udane wideo?

Marta Nendza: Udane wideo to takie, które powstaje z potrzeby serca. Mam wrażenie, że social media nie lubią ściemy i filmów, które powstały na siłę. 

 

 

Kava Studio: Analitycy Facebooka podają, że do 2020 roku nagrania wideo będą niemalże 100% contentem na naszych tablicach. Czy uważasz podobnie? Jakie jest Twoje zdanie na temat rozwoju wideo marketingu?

Marta Nendza: Z wykształcenia jestem magistrem filmoznawstwa i filmy od dawna mnie fascynują, więc bardzo mnie cieszy taki rozwój wypadków. W kontekście marketingowym bardzo ciekawym wydaje mi się przewartościowanie, które właśnie dokonuje się na naszych oczach. Nowe formaty umożliwiają takim maluchom, jak Noski Noski równe szanse w docieraniu do zainteresowanych odbiorców. 

Kava Studio: Jakie jeszcze działania marketingowe sprawdzają się w prowadzeniu sklepu zabawkowego, a jakie nie?

Marta Nendza: To na pewno zależy od sklepu. My postawiliśmy na digital – wielu opcji nie sprawdziliśmy wcale, więc trudno na 100% określić czy działają, czy nie. 

Kava Studio: Czy podjęłaś kiedyś lub podejmujesz współpracę z blogami parentingowymi? Czy uważasz, że to może być skuteczne działanie marketingowe dla branży skupionej wokół maluchów?

Marta Nendza: Mieliśmy kilka okazji współpracy. Influencer może zadziałać świetnie, kiedy miejsce i blog do siebie pasują. Rozumieją swoje potrzeby i grają do jednej bramki.

Kava Studio: Jakie są obecnie trendy w branży dla najmłodszych?

Marta Nendza: Powrót do korzeni, ekologia, minimalizm, drewno, zabawki napędzane siłą dziecięcej wyobraźni i jednorożce. Wszystko to bardzo mnie cieszy.

Kava Studio: Tak, na punkcie jednorożców oszalał również niejeden dorosły (śmiech). A czy jesteś w stanie wskazać błędy, jakie popełniają początkujący przedsiębiorcy?

Marta Nendza: Nie zakładają sukcesu swoich działań.

Kava Studio: To z pewnością. Szklanka albo jest do połowy pusta, albo pełna. Ty wybierasz. Dobre nastawienie ma znaczenie. Jaką w takim razie dałabyś wskazówkę osobom, które otwierają swój pierwszy biznes?

Marta Nendza: By zawsze dbali, aby poziom hype’u był u nich zawsze ciut wyższy niż wyczerpu (śmiech).

 

 

Kava Studio: Zdecydowanie (śmiech). Czy wraz ze swoim partnerem Piotrem Tuszewickim planujecie dalej rozwijać Noski Noski, np. otworzyć młodszą siostrę Waszego konceptu?

Marta Nendza: Mamy dużo pomysłów. Póki co stawiamy na rozkwit sklepu noskinoski.pl. 

Kava Studio: W opisie na swojej stronie internetowej piszecie „Wspieramy świadome, naturalne i beztroskie rodzicielstwo”. Co przez to rozumiecie?

Marta Nendza: Traktujemy rodzicielstwo jako wielką i wspaniałą, życiową przygodę. Zatem: cała naprzód! 🙂

Kava Studio: Jeśli cała naprzód, to nie możemy zapomnieć o ostatnim trendzie wśród najmłodszych, czyli tzw. glutkach… Czy możesz nam wyjaśnić, o co chodzi i co to za fenomen wśród dzieciaków?

Marta Nendza: To przede wszystkim rozmaite substancje do zabawy. Świetnie bawią się nimi wszystkie dzieciaki, w wieku od 3 do 103 lat. Mają też zastosowanie terapeutyczne – zabawa nimi może relaksować i wspierać rozwój sensoryczny.

Kava Studio: Każdy z nas ma coś w sobie z dziecka. Jakie w takim razie są Twoje 3 ulubione zabawki z Twojego sklepu? 

Marta Nendza: Chyba 33 (śmiech). Moja najnowsza miłość to tęcza motoryczna Grimm’s – dużo się nią teraz bawimy z Edkiem (lat 4), uwielbiam pianinko kotka (który ma guzik techno) i latarki–projektory ze slajdami, które bardzo kojarzą mi się z moim dzieciństwem. 

Guzik techno ma znaczenie! Z chęcią go przetestujemy (śmiech). Tymczasem dziękuję za wywiad i poświęcony czas. 🙂