Stworzyliśmy cykl wydarzeń dla prawdziwych reklamożerców!
Reklamówka: organizacja eventów na Śląsku

Reklamówka: organizacja eventów na Śląsku

Reklamówka to pierwszy event na Śląsku, który ściąga uwagę wszystkich zagorzałych miłośników reklam.

Ogólny opis projektu

Reklamówka to cykl spotkań poświęconych oglądaniu spotów reklamowych z całego świata. Każde wydarzenie jest tematyczne – reklamy, które pokazujemy publiczności za każdym razem łączy jeden, główny motyw przewodni. Dodatkową wartością przeglądów są prelekcje i panele dyskusyjne, które towarzyszą każdemu ze spotkań. Udział w wydarzeniu jest całkowicie bezpłatny.  

Wyzwanie

To wydarzenie, które od strony logistycznej wymagało od nas zdobycia wielu nowych umiejętności. Dodatkowo nie dysponowaliśmy dużym budżetem, który również ułatwiłby wiele kwestii. Mieliśmy świadomość, że to pierwsze tego typu wydarzenie na Śląsku, jednak zbudowanie jego świadomości i zgromadzenie stałej publiczności było dla nas kluczowe. Dodatkową przeszkodą był fakt, że wyświetlanie spotów reklamowych jest dozwolone tylko na podstawie licencji (zgody) uprawnionego lub na własny użytek. Okazało się jednak, że zawsze da się znaleźć jakiś haczyk ;).

Dowiedz się, jakie działania podjęliśmy Przeczytaj o działaniach

Nasza odpowiedź na wyzwanie

Rozwiązaniem tego problemu okazało się nawiązanie współpracy z uczelnią – Wyższą Szkołą Humanitas w Sosnowcu. Dzięki temu partnerstwu wszelkie nasze działania odbywają się zgodnie z literą prawa. 

 Kluczem do sukcesu było dla nas stworzenie wyjątkowej, swobodnej atmosfery. Chcieliśmy, aby Reklamówka wpisała się na stałe do kalendarzy uczestników jako wydarzenie, podczas którego w miłej atmosferze (podkręconej przez darmową porcję popcornu dla każdego) mogą obejrzeć reklamy, wziąć udział w prelekcjach i dyskusji ale też po prostu spędzić czas w gronie znajomych. 

Jak rozwiązaliśmy problem

Planowanie każdego wydarzenia z cyklu rozpoczynamy od poszukiwań prelegenta, który w interesujący sposób mógłby opowiedzieć o wycinku reklamowego świata, który nas interesuje. W ten sposób tworzy się główna idea, która towarzyszy spotkaniu. Na tej podstawie przeczesujemy Internet w poszukiwaniu spotów reklamowych, które łączy główny temat. W tej sposób dbamy o spójność każdego wydarzenia, ale również ich różnorodność.

Reklamówka: organizacja eventów na Śląsku

Działania

Identyfikacja wizualna

Projekt Reklamówka już na początku swojego istnienia został wyposażony w swój własny logotyp oraz klucz wizualny – w jego tworzeniu podeszliśmy do sprawy z przymrużeniem oka i chętnie gramy w nim gradientem, wyciętymi zdjęciami popcornu oraz kolażami z elementów, które nawiązują do tematu spotkania. Więcej o całej identyfikacji przeczytasz w portfolio.

Sprawdź portfolio

Public Relations

Zdajemy sobie sprawę z faktu, że żadne wydarzenie nie może obejść się bez działań PR. To dla nas ważne, dlatego do tej pory udało nam się pozyskać trzech kluczowych patronów wydarzenia: Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Idea Hub oraz portal NowyMarketing. Każdy z patronów pomaga w promocji wydarzenia – Idea Hub zapewnia welcome packi dla uczestników oraz relację na Facebooku, a na portalu NowyMarketing zamieszczana jest zapowiedź wydarzenia oraz artykuł, który tematycznie nawiązuje do spotkania. Każdorazowo zabiegamy również o uwagę mediów – materiały o Reklamówce zamieszczane są antenie Eski Rock oraz na portalu Silesion. Poniżej znajdziesz artykuł, który podsumowuje przegląd kampanii społecznych.

Przeczytaj artykuł

Spot promujący

Przed pierwszą Reklamówką stworzyliśmy spot promujący. Chcieliśmy, aby był on utrzymany w mocno humorystycznej, wręcz pastiszowej konwencji. Dlatego głównym bohaterem spotu stała się Reklamówka, która przed obiektywem kamery przelatuje przez najbardziej charakterystyczne miejsca Katowic. Dodatkowo, każde spotkanie reklamowane jest nową wersję spotu – do bazowej części dodajemy końcówkę, która nawiązuje do aktualnego tematu spotkania. Jeden z naszych spotów możesz zobaczyć poniżej:

Relacja foto & video

To kwestia, która nie jest żadną czarną magią, jednak pozytywnie wpływa na wizerunek wydarzenia. Dbamy o to, aby każde spotkanie zostało uwiecznione na zdjęciach oraz w krótkiej relacji video. Jedną z naszych relacji możesz zobaczyć tutaj:

Wydarzenia na Facebooku

Dla każdego spotkania zakładamy osobne wydarzenie na Facebooku. To tam gromadzą się wszyscy uczestnicy Reklamówki. Wydarzenie służy nam do zamieszczania informacji dotyczących spotkania – prelegentów, programu, spotu promującego Reklamówkę oraz relacji foto i video.

Evenea 

Dodatkowym wymogiem prawnym w organizacji Reklamówki była identyfikacja z imienia i nazwiska każdego uczestnika przeglądu. Tutaj pomogło nam narzędzie, jakim jest Evenea. Dzięki temu portalowi możemy prowadzić zapisy uczestników, które upoważniają każdego z nich do udziału w przeglądzie. Dzięki Evenei możemy również zbierać bazę uczestników, do których każdorazowo możemy wysyłać mailing informujący o kolejnej edycji wydarzenia.

Oprawa wydarzenia

Jednym z najważniejszych elementów sukcesu jest dla nas oprawa wydarzenia. Chcemy zachować swobodną i przyjazną atmosferę, która sprzyja podejmowaniu dyskusji. Dlatego na każde spotkanie zapewniamy każdemu uczestnikowi porcję gorącego popcornu (sensory branding dwa w jednym – zapach i smak!), która podajemy w rożkach z logotypem i patternem Reklamówki. Każdy z uczestników dostaje również program wydarzenia, a prelegenci otrzymują od nas dyplom uznania. Każde wydarzenie jest również organizowane w tym samym miejscu – w Strefie Centralnej w Katowicach.

Analiza prawna

Analiza prawna możliwości organizacji wydarzenia. Nasz prawnik czuwa nad wszystkimi kwestiami związanymi z właściwą organizacją wydarzenia w kwestii prawnej. 

Dla kogo to robimy?

 Reklamówka powstała dla wszystkich osób, które nie traktują przerwy na reklamę jako moment na odejście od telewizora. Chętnie śledzą nowinki ze świata filmowego i reklamowego. Dodatkowo wydarzenie kierujemy do osób, które interesują się marketingiem i brandingiem – zawsze dbamy o to, aby prelekcje towarzyszące wydarzeniu stały na najwyższym poziomie merytorycznym.

Co dalej?

W planie mamy kontynuację comiesięcznego cyklu spotkań. Chcemy, aby odbywały się one regularnie i zachowały niemalejącą frekwencję. Jednym z dodatkowych działań, które planujemy podjąć to stworzenie fanpage’u Reklamówki na Facebooku – to tam chcemy wrzucać wszystkie interesujące spotu reklamowe, które przez cały czas wyszukujemy.

0

Wydarzeń

0

Prelegentów

0

Zapisanych uczestników

0

Rożków popcornów rozdanych na Reklamówce

0

Spotów reklamowych

0

Obejrzanych spotów reklamowych

0

Patronów medialnych

Dziękujemy Ci za uwagę, podziel się naszym case study

Case study pozostałych projektów

Gabinet Cosmeo: rebranding gabinetu kosmetycznego

Patrzymy Szerzej: marketing i biznes pod lupą

Idea Hub: promocja przestrzeni coworkingowej

Geoline: marketing w geodezji

Weź je (na spacer) wszystkie!: real time marketing dla schroniska