W pół roku nagraliśmy 19 podcastów, które są dostępne na 3 różnych platformach – Spreaker, SoundCloud oraz iTunes
Patrzymy Szerzej

Patrzymy Szerzej

Patrzymy Szerzej to program internetowy, w którym poruszane są tematy ze świata marketingu, biznesu, rozwoju osobistego oraz lifestylu. Na problemy związane z tymi zagadnieniami patrzą szerzej Szymon Pieczyński i Oscar Rak – dwóch młodych przedsiębiorców ze Śląska.

Ogólny opis projektu

Patrzymy Szerzej to program internetowy, w którym poruszane są tematy ze świata marketingu, biznesu, rozwoju osobistego oraz lifestylu. Na problemy związane z tymi zagadnieniami patrzą szerzej Szymon Pieczyński i Oscar Rak – dwóch młodych przedsiębiorców ze Śląska. Podejście prowadzących do omawianych tematów wywodzi się z różnych podwórek, niejednokrotnie jednak te opinie spotykają się, tworząc spójną całość. 

W skład grupy Patrzymy Szerzej wchodzą prowadzący, koordynator projektu, social media menager oraz dwie osoby zajmujące się produkcją filmową. Sami prowadzący poza tym zajmują się również tworzeniem oraz publikowaniem podcastów. Tworząc zarys programu, mieliśmy na celu przede wszystkim tworzenie ciekawej i wartościowej treści, która zainteresuje docelową grupę odbiorczą. Charakter omawianych w nim kwestii sprawia jednak, że owa grupa jest nieco zawężona. 

Patrzymy Szerzej jest dostępne na trzech osobnych platformach Internetowych (YouTube, SoundCloud oraz iTunes), w dwóch formatach – videoblogu oraz podcastu. Dostęp do tych materiałów jest zupełnie darmowy. 

 

Wyzwanie

Z uwagi na bardzo dużą ilość podobnych programów powinniśmy wdrożyć coś, co nas wyróżni lub sprawi, że staniemy się bardziej atrakcyjni dla odbiorcy. Podjęte przez nas działania są w dalszym ciągu w fazie rozwoju, a każdy kolejny odcinek powoduje wyjście przed szereg coraz to nowszych pomysłów i rozwiązań, które następnie wdrażamy w kolejnych odcinkach. Największym wyzwaniem zdaję się być właśnie przekonanie do siebie odbiorców oraz utrzymanie ich przy sobie, zbudowanie pozytywnej i ludzkiej relacji oraz przede wszystkim zaufania.  

Dowiedz się jakie działania podjęliśmy Przeczytaj o działaniach

Nasza odpowiedź na wyzwanie

Zaczęliśmy od własnego zaplecza. Odpowiednia organizacja pracy pozwoliła nam na uschematyzowanie oraz właściwy dobór obowiązków. Od pierwszego odcinka utrzymujemy się w schemacie dialogu. Rozmowa dwóch osób, zdaje się pozwalać na utrzymaniu większego skupienia u odbiorców i sprawia, że treść jest łatwiej przyswajalna poprzez „odbijanie” zagadnień od jednej do drugiej strony rozmowy. Ogromnie ważna jest dla nas każda czynność powodująca nawiązanie relacji z widzami. To przysłowiowe przełamywanie lodów sprawia, że zmniejsza się dystans między nami. Ważnym dla nas elementem jest zachęcanie do jakiejkolwiek aktywności, od polubienia filmu do wyrażenia opinii na tematy poruszane w danym odcinku. Dajemy możliwość widzowi wyboru tematu lub zagadnienia, któremu poświęcimy uwagę w kolejnych emisjach. Celem tego programu jest skupianie się na rzeczach wartościowych dla odbiorcy, przy jednoczesnym sugerowaniu i nakreślaniu drogi którą zmierzamy. 

 

Jak rozwiązaliśmy problem

Przede wszystkim przeprowadziliśmy podstawową optymalizację naszych filmów jak i całego kanału. Mamy na myśli stosowanie odnośników do wszystkich pozostałych portali społecznościowych, na których się udzielamy. Poza tym ogromnie ważnym elementem było ustalenie oraz uschematyzowanie naszego klucza wizualnego od loga, do cover photo aż po okładki poszczególnych filmów oraz podcastów. Ostatnim krokiem było stworzenie grupy wsparcia na Facebooku, w której staramy się nawiązać kontakt z naszymi odbiorcami.  

 

Patrzymy Szerzej
Patrzymy Szerzej

Działania

YouTube 

Ze względu na charakter naszych publikacji byliśmy zmuszeni wybrać jeden kanał komunikacyjny, który umożliwiłby nam udostępnianie naszych materiałów wideo. Bez większego problemu wybraliśmy ten najpopularniejszy. Na naszym kanale są zarówno odcinki Patrzymy Szerzej jak i podcasty, które można znaleźć w dedykowanych dla nich playlistach. Do tego momentu Patrzymy Szerzej opublikowało na swoim kanale na YouTube 9 odcinków, które wyświetliły razem 933 osoby. Razem ponad 1 godzina i 30 minut materiału filmowego. Łączna liczba wyświetleń kanału wynosi 1030, natomiast liczba subskrypcji obejmuje 32 osoby.   

Zobacz vlogi

Instagram 

Nasz profil na tym portalu służy publikowaniu zdjęć, które przedstawiają nasze za kulisowe działania. Są to zdjęcia, które publikujemy ad hock, bez linii kreatywnych. Dzięki tym działaniom nasze zdjęcia oraz tym samym świadomość na temat Patrzymy Szerzej dociera do nieznanej dotąd grupy odbiorczej. 

Sprawdź Instagrama

Kanały podcastowe 

Wybraliśmy te, które naszym zdaniem najlepiej sprawdzają się w tym temacie. Większość podcastów, których słuchamy znajdują się właśnie na tych portalach więc nie mieliśmy większego problemu z ich wyborem. Do tej pory nagraliśmy 19 takich podcastów, które są dostępne na 3 różnych platformach – Spreaker, SoundCloud oraz iTunes. Dzięki pierwszej platformie jaką jest Spreaker nasze podcasty zostały odtworzone 363 razy, a 1137 razy natomiast zostały pobrane. 

Posłuchaj na Soundcloud

Grupa wsparcia 

Dedykowana grupa dla naszych odbiorców. To miejsce, w którym nie tylko chcemy dzielić się przemyśleniami na tematy związane z naszymi publikacjami lecz również z wartościową wiedzą. Patrzymy Szerzej poszerza horyzonty, taki też jest cel tej grupy. To miejsce, które docelowo ma służyć odbiorcom jako skarbnica wiedzy, ale też przestrzeń, w której nawiązujesz relacje oraz budujesz sieć kontaktów. 

Dołącz do grupy

Fanpage 

Poza działaniami w oparciu o linie kreatywne publikujemy tam również treści dotyczące nowych programów czy podcastów. Wykorzystujemy ten kanał przede wszystkim po to aby utrzymywać relację z naszymi odbiorcami, to tam informujemy o wydarzeniach, w których bierzemy udział oraz tych, które organizujemy sami. 

Sprawdź fanpage

Jakie działania podjęliśmy?

Zastosowaliśmy cztery platformy internetowe – SoundCloud, iTunes, YouTube oraz Speaker. Połączyliśmy wyżej wymienione portale w jedność, w celu ujednolicenia komunikacji w oparciu o ustaloną strategię komunikacyjną. Stosujemy Instagram jako kanał, którym docieramy do szerszego grona odbiorców, publikując tam zdjęcia zza kulis. Zaprojektowaliśmy animacje poklatkowe, które posłużyły nam za intro oraz outro programu. Stwierdziliśmy, że będą one bardziej atrakcyjne dla oka niż standardowy film wprowadzający oraz lepiej odwzorują charakter programu. Natomiast poza działaniami związanymi stricte z samymi publikacjami organizujemy również szkolenia z zakresu marketingu internetowego oraz staramy się możliwie jak najczęściej uczestniczyć w wydarzeniach o podobnej tematyce. 

Dla kogo to robimy? 

Odbiorcami naszych publikacji są przede wszystkim ludzie zainteresowani omawianą tematyką. Większość naszych materiałów dotyczy zagadnień z branży marketingu czy biznesu co nakreśla w pewien sposób naszych odbiorców. Oczywiście nie zamykamy się na żadną z innych grup, pragniemy poruszać tematy wartościowe i ciekawe dla szerszej grupy odbiorczej 

 

 

Co dalej?

Z całą pewnością będziemy rozwijać swoje działania z każdym kolejnym odcinkiem. W dalszym ciągu udoskonalamy nasz warsztat techniczny jak i nas samych, nasze obycie przed kamerą jak i budowanie relacji z odbiorcami. Chcemy angażować się jeszcze bardziej organizując szkolenia i uczestnicząc w ciekawych wydarzeniach branżowych. Jesteśmy zmotywowani i gotowi do dalszego działania, do usłyszenia! 

Dziękujemy Ci za uwagę, podziel się naszym case study

Case study pozostałych projektów

Idea Hub

Geoline

Reklamówka

Żaneta Stanisławska