Pozyskaliśmy około pół tysiąca leadów do uczestników podczas organizowanych wydarzeń
Idea Hub: promocja przestrzeni coworkingowej

Idea Hub: promocja przestrzeni coworkingowej

W czasie rocznej współpracy pozyskaliśmy około pół tysiąca leadów do uczestników podczas organizowanych wydarzeń, a także opublikowaliśmy około 115 materiałów prasowych w magazynach oraz portalach branżowych. 

Ogólny opis projektu

Idea Hub to sieć placówek coworkingowych należących do Idea Banku, które znajdują są we flagowych miastach Polski. Głównym zadaniem coworku, będącym CSR-owym projektem Idea Banku jest zapewnienie początkującym przedsiębiorcom miejsca do pracy, które pozwoli im spełniać zawodowe obowiązki w oczekiwaniu na własne, wymarzone biuro. W ten sposób ta darmowa przestrzeń kryje w sobie nie tylko drzemiący potencjał, ale i klimat, oferując komfortowe warunki pracy.  

 

Wyzwanie

Podpisany w sierpniu 2016 roku kontrakt z Idea Hub przyniósł naszej agencji wyzwanie w postaci wypromowania oraz wypozycjonowania placówki na jedną z wiodących w Polsce. Obsługa obejmowała usługi z zakresu event marketingu oraz działań PR i CSR. Współpraca ta dała początek wielkiej idei oraz wyzwaniom, a także stworzyła długotrwałą relację.  

 

Dowiedz się, jakie działania podjęliśmy Przeczytaj o działaniach

Nasza odpowiedź na wyzwanie

Tworzenie wydarzeń to ogrom adrenaliny oraz zintegrowanych działań, które trzeba podjąć, aby osiągnąć sukces. Podejmując się tego wyzwania naszym głównym założeniem była organizacja tematycznych warsztatów z branży marketingu, komunikacji, przedsiębiorczości z częstotliwością dwóch spotkań w miesiącu. Kolejnymi założeniami było angażowanie się w zewnętrzne wydarzenia skierowane do tej samej grupy docelowej, co działania Idea Hub oraz nawiązanie trwałych relacji z mediami z branży marketingu. W ten sposób naszym celem było wypozycjonowanie nowo powstałej placówki, zbudowanie jej popularności oraz rozpoznawalności, a także  wsparcie merytoryczne przedsiębiorców. Jako dodatkowy cel przyjęliśmy  osiągnięcie maksymalnej frekwencji podczas organizowanych wydarzeń oraz znalezienie się na czele rankingu placówek Idea Hub. 

 

Jak rozwiązaliśmy problem

Rozpoczynając działania event marketingowe podjęliśmy szczegółowy research, który pozwolił  nam na dobór odpowiednich tematów oraz prelegentów dostosowanych do potrzeb przedsiębiorców. Kolejnym krokiem było zaangażowanie się w zewnętrzne wydarzenia organizowane na Śląsku, co wpłynęło na rozpoznawalność oraz pozycję coworku wśród potencjalnych klientów oraz konkurencji. Realizując to działanie, ponownie przeprowadziliśmy kompletny research, tym razem zewnętrznych wydarzeń skierowanych do naszej grupy docelowej. Rozwinęliśmy działania PR skierowane na długotrwałą relację z dziennikarzami oraz mediami z branży marketingu. Rozpoczęliśmy regularną publikację informacji prasowych podczas organizacji każdego wydarzenia, a także artykułów prasowych promujących placówkę Idea Hub. Realizując przyjęty zakres działań od ponad roku organizujemy dla żądnych wiedzy przedsiębiorców szereg branżowych warsztatów z zakresu marketingu, komunikacji, przedsiębiorczości. Stale znajdujemy się na wysokiej pozycji w rankingu placówek Idea Hub w Polsce, a nasze warsztaty cieszą się dużą frekwencją. Wśród uczestników zrzeszyliśmy stałych bywalców oraz uruchomiliśmy na kanale YouTube serię wywiadów zatytułowanych Głos Eksperta”, gdzie po każdym szkoleniu prelegenci dzielą się swoją wiedzą z zainteresowanymi daną tematyką internautami. Współpracowaliśmy z doświadczonymi praktykami, takimi jak: Rafael Moucka, Artur Jabłoński, Adam Grzesik, Marcin Gieracz, Krystian Dudek, Adam Przeździęk, czy Jacek Mleczko. 

Idea Hub: promocja przestrzeni coworkingowej
Idea Hub: promocja przestrzeni coworkingowej

Działania

Event marketing

Głównym narzędziem za pośrednictwem, którego promujemy placówkę coworkingową Idea Banku jest event marketing. To on zapewnia dotarcie do dużej liczby odbiorców, a także motyw przewodni, dzięki któremu docieramy do mediów. Nasze wydarzenia poruszają tematy związane z przedsiębiorczością, marketingiem, komunikacją oraz zakładaniem własnej działalności. 

Przeczytaj relacje

Współpraca partnerska podczas zewnętrznych wydarzeń 

Podczas ponad rocznej współpracy zaangażowaliśmy się w liczne, zewnętrzne wydarzenia m.in takie jak: Kobieta w biznesie, SiriusCoding Hakaton, inaugurację Women in Technology, HackSilesia #3 oraz w serię wydarzeń Reklamówka. 

Sprawdź wydarzenie

Działania PR  

Promujemy wizerunek Idea Hub za pomocą portali oraz magazynów branżowych. Podczas wzajemnej współpracy uzyskaliśmy około 115 publikacji w portalach oraz magazynach branżowych, a także nawiązaliśmy stałą współpracę z dziennikarzami. 

Przeczytaj artykuł

Co osiągnęliśmy?

W czasie rocznej współpracy pozyskaliśmy około pół tysiąca leadów do uczestników podczas organizowanych wydarzeń, a także opublikowaliśmy około 115 materiałów prasowych w magazynach oraz portalach branżowych. 

Dla kogo to robimy?  

Nasze serce oraz wiedzę wkładamy w działania, których celem jest ułatwienie procesu zakładania własnej firmy. Naszą grupą docelową są obecni, jak i przyszli przedsiębiorcy, startupowcy, a także osoby z kopalnią pomysłów na własną działalność oraz zapałem do własnego rozwoju. To osoby, które chcą się nauczyć inwestowania nie tylko we własny biznes, ale i samych siebie. 

 

Co dalej?

Obecnie zwiększyliśmy pulę organizowanych wydarzeń z dwóch do średnio trzech w skali miesiąca. Zdobyliśmy leady do około pół tysiąca uczestników, wśród  

których zrzeszyliśmy aktywnych i regularnie uczęszczających odbiorców wydarzeń. Naszym kolejnym krokiem jest organizacja nowych cyklów wydarzeń, a także konferencji prasowych. Intensywnie zdobywamy nowe doświadczenie w zakresie event marketingu organizując coraz bardziej angażujące wydarzenia. W ten sposób pędzimy po nowe doświadczenia oraz umiejętności – w końcu to nasz najlepszy czas na biznesowy sprint! 

Dziękujemy Ci za uwagę, podziel się naszym case study

Case study pozostałych projektów

Gabinet Cosmeo: rebranding gabinetu kosmetycznego

Patrzymy Szerzej: marketing i biznes pod lupą

Geoline: marketing w geodezji

Reklamówka: organizacja eventów na Śląsku

Weź je (na spacer) wszystkie!: real time marketing dla schroniska