Odświeżyliśmy komunikację firmy Geoline, czyli autoryzowanego dystrybutora sprzętu geodezyjnego marki Geomax.
Geoline: marketing w geodezji

Geoline: marketing w geodezji

Geoline to firma, która jest autoryzowanym dystrybutorem sprzętu geodezyjnego marki Geomax. Zajmujemy się nią od 6 miesięcy, ale zmian, które zostały w tym czasie dokonane są naprawdę duże!

Ogólny opis projektu

Geoline to polska firma, która jest oficjalnym dystrybutorem sprzętu geodezyjnego marki Geomax. Na rynku istnieje już od 16 lat. Posiada bazę na Śląsku oraz w Warszawie, ale konsultanci Geoline rozsiani są po całej Polsce. Naszym zadaniem było odświeżenie logotypu, identyfikacji wizualnej, zaprojektowanie i wdrożenie nowej strony internetowej oraz stała obsługa komunikacyjno-marketingowa.  

Wyzwanie

Branża geodezyjna jest bardzo specyficzna – urządzenia pomiarowe są bardzo drogie, a geodeci wymieniają sprzęt najczęściej raz na kilka lat. Dlatego bardzo ważne są bliskie relacje z klientami. Dodatkowo na rynku jest spora konkurencja – istnieje kilka firm dystrybuujących sprzęt geodezyjnych marek, a działania podejmowane przez nie często były bardzo do siebie zbliżone.  

Dowiedz się, jakie działania podjęliśmy Przeczytaj o działaniach

Nasza odpowiedź na wyzwanie

My postanowiliśmy podejść do sprawy od innej strony i skupiliśmy się w znacznym stopniu na działaniach komunikacyjnych. Wykorzystaliśmy fakt, że pracownicy Geoline znajdują się blisko klienta na każdym etapie współpracy – od pomocy w wyborze sprzętu, aż po pomoc serwisową w terenie, nawet w warunkach ekstremalnych. Geoline również często podejmował działania CSR.  

Jak rozwiązaliśmy problem

Naszą receptą na sukces było więc stworzenie wizerunku marki, która jest przyjazna i dba o dobro klienta na każdym kroku – jest partnerem, który doradza i pomaga – nie jest jedynie sprzedawcą. 

Geoline: marketing w geodezji
Geoline: marketing w geodezji

Działania

Strategia i identyfikacja wizualna

Nasze działania rozpoczęliśmy od stworzenia strategii dla marki. W porozumieniu z klientem opracowaliśmy grupy odbiorców i cele, które wspólnie wyznaczyliśmy i dążymy do ich realizacji. Odświeżyliśmy logotyp i klucz wizualnych, o których przeczytasz więcej w portfolio. Zaplanowaliśmy szereg działań komunikacyjnych, które wdrażamy z powodzeniem już od kilku miesięcy – postawiliśmy na przemyślany content marketing i działania CSR.

Sprawdź to w portfolio

Fanpage

Stworzyliśmy linie kreatywne, dzięki którym możemy z jednej strony promować wizerunek eksperta – pokazujemy na nim produkty, które są w ofercie Geoline i ich zastosowanie w pracy. Na profilu pojawiają się również zdjęcia z realizacji w terenie – specjaliści z Geoline nie boją się nawet najtrudniejszych wyzwań – prowadzą pomiary jeżdżąc na nartach i zwisając z mostów. Wykorzystujemy je, aby ukazać inne oblicze branży geodezyjnej, często utożsamianej ze spokojną, przewidywalną pracą. Dodatkowo za pomocą portalu Facebook przedstawiamy pracowników firmy – ma to za zadanie skrócenie dystansu pomiędzy klientami a pracownikami Geoline i ukazanie ich ludzkiej, personalnej twarzy.

Sprawdź fanpage

Blog

Budowanie wizerunku eksperta realizujemy przede wszystkim poprzez bloga. To na nim pojawiają się artykuły, które omawiają różne funkcjonalności sprzętów dystrybuowanych przez Geoline oraz takie, które związane są z branżą. To tutaj znajduje się najbardziej kompleksowa i merytoryczna wiedza.

Czytaj bloga

YouTube

Z analizy, którą przeprowadziliśmy na początku pracy nad projektem wyciągnęliśmy wniosek, że często użytkownicy sprzętu geodezyjnego mają problem z ich poprawną konfiguracją, obsługą wszystkich funkcji i ogólną obsługą. Postanowiliśmy wyjść naprzeciw tym potrzebom i realizujemy cykl filmów pod wspólnym tytułem: „How it works”. W krótkich formach video pokazujemy działanie urządzeń marki Geomax. Pokazujemy ich działanie w terenie, a przy okazji pokazujemy pracowników, którzy są ekspertami w dziedzinie geodezji. Po publikacji zaledwie kilku odcinków zarejestrowaliśmy spory ruch na kanale, który wytworzył się w dużej mierze organicznie. W planach mamy kolejne realizacje na kanale, które będą pokazywały szersze spojrzenie na pracę w branży geodezyjnej.

Oglądaj vlogi

CSR

Pracownicy Geoline angażują się w działania CSR od dawna. Postanowiliśmy stworzyć z tego mocny punkt marki – Geoline za darmo wypożycza studentom sprzęt na pomiary na słonecznym Cyprze, a my za to otrzymujemy barwną relację zdjęciową, którą możemy pochwalić się na Facebooku. Budujemy również w ten sposób świadomość marki wśród przyszłych geodetów, ponieważ działania firmy często kierowane są właśnie do studentów geodezji.  

Eventy

Wraz z marką pracujemy nad jesiennymi spotkaniami branżowymi pod hasłem „Jesień z Geomax”. Chcemy, aby były one niesztampowe i wyróżniły się spośród innych tego typu wydarzeń, jednocześnie nie pozbawiając go wypracowanego wcześniej, indywidualnego podejścia.  

Dla kogo to robimy?

Odbiorcami naszych działań są osoby związane z branżą geodezyjną i to do nich właśnie kierujemy całą komunikację. Na każdym kroku jednak hołdujemy zasadzie partnerstwa, współpracy i wsparcia.   

Co dalej?

To na pewno nie koniec działań, które podejmiemy wraz z firmą Geomax. Przed nami organizacja cyklu wydarzeń, szkoleń i nowych realizacji video. To, co zrealizowaliśmy do tej pory to efekt półrocznej pracy. Pomysły na dalsze działania już siedzą w naszych głowach, dlatego warto obserwować działania firmy. 

 

 

0

Zrealizowanych vlogów z serii How it works

0

Minut oglądania wszystkich odcinków

0

Wyświetleń vlogów dla 5 odcinków

0

Nowych użytkowników strony w 3 tygodnie od publikacji przy średnim czasie spędzonym na stronie 3 minuty, 20% współczynnika odrzuceń i 4600 odsłon

Dziękujemy Ci za uwagę, podziel się naszym case study

Case study pozostałych projektów

Gabinet Cosmeo: rebranding gabinetu kosmetycznego

Patrzymy Szerzej: marketing i biznes pod lupą

Idea Hub: promocja przestrzeni coworkingowej

Reklamówka: organizacja eventów na Śląsku

Weź je (na spacer) wszystkie!: real time marketing dla schroniska