Rebranding w roli głównej
Gabinet Cosmeo

Gabinet Cosmeo

Prowadzisz firmę od kilkunastu lat, masz grono wiernych klientów, swoje sprawdzone metody sprzedaży, katalog usług i… Potrzebujesz powiewu świeżości, ale czujesz obawę przed przełomem w Twoim biznesie? Zobacz case study rewolucji w salonie Cosmeo i przekonaj się, że zmiany z Kava Studio to zawsze zmiany na lepsze!

Ogólny opis projektu

Grono wiernych klientów, uznanie społeczności lokalnej i ugruntowana pozycja na rynku to najważniejsze atrybuty Gabinetu Cosmeo – prężnie działającego salonu beauty złożonego z trzech filii ulokowanych na terenie Łomży i Zambrowa w województwie podlaskim. 

Właściciele Gabinetu Cosmeo zwrócili się do nas z prośbą o wsparcie. Oferują bardzo szeroką ofertę zabiegów (m. in. laseroterapia, makijaż permanentny, zabiegi związane z medycyną estetyczną, zabiegi SPA czy zabiegi dla mężczyzn), ich salony wciąż się rozrastają, a oni zatrudniają nowych pracowników. Gabinet Cosmeo skutecznie prowadzi współpracę crossmarketingową, angażuje się w lokalne wydarzenia, współpracuje z liderami opinii. 

Co więc skłoniło jego właścicieli do nawiązania kontaktu z agencją marketingową i specjalistką branży beauty, Żanetą Stanisławską, autorką Metamorfoz salonów beauty & SPA? 

Wyzwanie

Główną potrzebą Gabinetu Cosmeo – a jednocześnie naszym największym wyzwaniem – było odświeżenie wizerunku firmy przy jednoczesnym zachowaniu wypracowanych przez nią wartości. Gabinet Cosmeo funkcjonuje od kilkunastu lat; wciąż odwiedzają go pierwsze, stałe klientki, które jeszcze pamiętają pierwsze miesiące jego funkcjonowania. Podobnie z pracownikami: są zżyci z Cosmeo, a firmę traktują jak drugi dom.

Rewolucyjne zmiany przeprowadzone bez ciągłych konsultacji z klientem wiązałyby się z bardzo dużym ryzykiem. W odpowiedzi na to znaleźliśmy złoty środek, dzięki któremu metamorfoza salonu zakończyła się pełnym sukcesem.

Dowiedz się, jakie działania podjęliśmy Przeczytaj o działaniach

Nasza odpowiedź na wyzwanie

Audyt • Diagnoza • Analiza • Dialog • Działanie

Gdy wzięliśmy pod nasze skrzydła Gabinetu Cosmeo posiadał on stronę internetową, profile na Facebooku oraz na Instagramie, a także zestaw reklam outdoorowych.

Zaczęliśmy więc od diagnozy sytuacji. Sprawdziliśmy, jak przez ostatnie lata ze swoimi odbiorcami komunikował się Gabinet Cosmeo – za pomocą jakich kanałów? Jak często? Przy wykorzystaniu jakich barw, tonu, formy, narzędzi? Chcieliśmy poznać jego odbiorców, dowiedzieć się, czego oczekują od ulubionego salonu beauty, przekonać się jakie czynniki wpływają na ich zadowolenie. Sprawdziliśmy, w jaki sposób korzystają ze strony internetowej Gabinetu, czego im w niej brakuje, co jest zbędne.

Przeprowadziliśmy wyczerpujący audyt sytuacji zastanej po to, by zachować najważniejsze cechy i zalety komunikacji salonu oraz udoskonalić słabe punkty wymagające usprawnienia.

Analiza to kolejny etap naszej pracy. Po zebraniu materiałów stworzyliśmy strategię działania opartą o wnioski i liczne dyskusje, a także twarde dane o użytkownikach strony i mediów społecznościowych. Zweryfikowaliśmy wyniki badań o klientach salonów beauty w Polsce, poznaliśmy ich potrzeby. Te działania pozwoliły nam zaproponować szereg nowych działań na rzecz marki Cosmeo.

Te nie mogłyby zostać zrealizowane z sukcesem, gdyby nie dialog z zespołem Gabinetu Cosmeo. Jakie metody, środki i narzędzia zastosowaliśmy, by nadać salonowi nowych barw?

 

Jak rozwiązaliśmy problem

Zaproponowane przez nas działania obejmowały

– stworzenie nowej strony internetowej,

– stworzenie strategii marketingowej,

– odświeżenie języka wizualnego stosowanego przez Gabinet Cosmeo,

– stworzenie strategii publikacji postów w kanałach mediów społecznościowych (Facebook, Instagram, YouTube),

– wprowadzenie bloga Cosmeo,

– wprowadzenie regularnej komunikacji poprzez newsletter,

– stworzenie reklam outdoorowych, 

– stworzenie schematu komunikacji z odbiorcami,

– stworzenie nowych elementów identyfikacji wizualnej, 

– stworzenie nowej koncepcji wystroju wnętrz.

Gabinet Cosmeo przeszedł metamorfozę: zmienił się zarówno jego wygląd zewnętrzny (np. wygląd witryny czy billboardów), jak i identyfikacja wizualna i strategia komunikacji z gośćmi Gabinetu.

Sami zobaczcie, jak wyglądają wprowadzone przez nas zmiany:

Gabinet Cosmeo
Gabinet Cosmeo

Działania

Odświeżenie profilu na Instagramie

Poznaj nowy Instagram Gabinetu!

Odświeżenie profilu na Facebooku

Zapraszamy na profil Gabinetu!

Nowa strona internetowa

Przejdź do strony

Przed i po, czyli jakie owoce dała współpraca Kavy i Gabinetu Cosmeo?

 

Nowe logo Gabinetu Cosmeo

 

Nowa strona internetowa Gabinetu Cosmeo

 

Nowy sposób prezentacji oferty Gabinetu Cosmeo

 

Odświeżony wygląd Instagrama Gabinetu Cosmeo

 

Odświeżona komunikacja na Facebooku

 

Nowy wygląd postów na Facebooku

 

 

Projekt i produkcja nowych gadżetów promocyjnych Gabinetu

 Powyżej możesz zobaczyć wybrane przykłady zmian wprowadzonych przez nas w komunikacji Gabinetu Cosmeo

Tych jest jednak znacznie więcej! Chcesz je poznać? Miej na oku jeden z najlepszych gabinetów kosmetycznych w Łomży.

 

Co dalej?

Kompleksowy rebranding marki? Proszę bardzo! Team Gabinetu Cosmeo w nowej odsłonie czuje się jak ryba w wodzie. Zmieniliśmy wiele, ale pamiętaliśmy o jednym – że trzonem biznesu jest jego unikatowa, wypracowywana przez lata tożsamość, którą nowy wizerunek marki nie tylko zachował, ale także podkreślił i uwypuklił.

Gabinet Cosmeo to wszyscy pracownicy, klienci, a także ich rodziny. To wszystkie osoby, które doświadczają na co dzień pozytywnego wpływu marki.

Naszą dewizą na przyszłość jest włączanie ich w działania placówki stanowiącej niepowtarzalny hub lokalnej społeczności. Poza tradycyjnymi działaniami związanymi z bieżącą obsługą marki (takich jak prowadzenie bloga, social mediów, strony), stawiamy na organizację licznych wydarzeń i akcji specjalnych zrzeszających osoby ceniące zdrowy tryb życia, zainteresowane rozwojem osobistym, poprawą wyglądu, zdobywaniem nowej, fachowej wiedzy.

Co dalej? Mamy apetyt na kolejny rebranding! Może to kolej na Twoją firmę?

Dziękujemy Ci za uwagę, podziel się naszym case study

Case study pozostałych projektów

Patrzymy Szerzej

Idea Hub

Geoline

Reklamówka

Weź je (na spacer) wszystkie!