20 okołomarketingowych miejsc w sieci, które musisz znać

20 okołomarketingowych miejsc w sieci, które musisz znać

Buzia, ząbki i do spania! Lektura do poduszki? Harlequin, dreszczowiec, a może gazeta z programem TV? Stop!

Dziś mamy dla Was propozycję nie do odrzucenia: linki do 20 miejsc, które my odwiedzamy, gdy pełnia księżyca nie pozwala nam zasnąć. Albo gdy chcemy poznać najbardziej soczyste, pachnące świeżością informacje związane z marketingiem, designem i zarządzaniem. Łapcie listę bliskich nam miejsc i namiary na praktyków, którzy inspirują.  

100% PRAKTYCZNYCH INFORMACJI MARKETINGOWYCH 

https://arturjablonski.com/  

Artura kochamy za to, że bezpardonowo dzieli się swoją wiedzą. Brzmi jak banał? Wejdźcie na jego bloga i zobaczcie sami. Na blogu Artura najczęściej zaglądamy do zakładki AdWords & FB Ads, gdzie znajdujemy bardzo konkretne instrukcje, jak wykorzystywać narzędzia reklamowe. Artur to nasze SOS – wybieramy jego teksty, bo wiemy, że są rzeczowe i zawierają esencję. I pozwalają nam zaoszczędzić czas. Który potem inwestujemy w oglądanie Netflixa. Jeśli Facebook Business (https://pl-pl.facebook.com/business/) jest dla Ciebie zbyt zawiły i chcesz poczuć się jak kumpel(ka) supergościa z marketingu, czytaj blog https://arturjablonski.com/. 

https://marketerplus.pl/ 

Marketer+ jest naszą stałą lekturą. Co rusz w firmie wybuchają afery o zagubionym, różowym numerze gazety, w której dokładnie wyjaśnione było, jak skutecznie promować posty na Facebooku. Wiemy, że nie można się kłócić, ale Marketer jest tak dobry, że puszczają nam nerwy.  

https://socjomania.pl/blog 

Co tu dużo mówić – Socjomanię chyba każdy zna. Tutaj też zaglądamy dla rzetelnych porad i opisów konkretnych narzędzi. 

http://jakoszczedzacpieniadze.pl/ 

Michał Szafrański to niekwestionowany lider precyzyjności. Wielu z nas dzięki niemu poczuło zew do oszczędzania, ale nie dlatego znajduje się w tym rankingu. Obserwujcie Michała, bo nauczy Was rzeczowego, matematycznego podejścia, które możecie wykorzystać w marketingu. Niech przykładem będzie wpis, w którym pokazuje, jak zainwestował środki w płatną reklamę na Facebooku: http://jakoszczedzacpieniadze.pl/lepsza-inwestycja-niz-bitcoin 

WIZJONERSTWO I TRENDY 

http://hatalska.com/kategoria/internet/ 

Natalia Hatalska – co roku z wypiekami na twarzy czekamy na jej Trendbooki, w których opisuje, jak widzi przyszłość. Najbardziej cenimy ją za to, że jest na czasie (a w zasadzie często wyprzedza trendy), prezentuje świetne aplikacje, kampanie społeczne, wrażenia z konferencji i wydarzeń branżowych. Obserwować Natalię to jak mieć wtyki we wszystkich miejscach, w których powinno się być, aby wiedzieć o czym mowa podczas small talku na fajce w przerwie w pracy, w agencji reklamowej. A tak na poważnie, Natalia prezentuje rzeczy dobre i ważne, które po prostu trzeba znać. 

 http://mediafeed.pl/ 

Mediafeed prowadzi Adam, u którego najbardziej cenimy wpisy dotyczące wykorzystania nowych technologii w marketingu. Dodatkowo Adam śledzi światowe trendy i mówi o nich na swoim blogu. Czytamy je jak najlepszy portal informacyjny!
PS Adam był kiedyś gościem organizowanego przez nas wydarzenia Reklamówka. Opowiadał o Super Bowl. Zapowiedź spotkania znajdziecie tu: https://www.youtube.com/watch?v=u4GGK7AcIqc 

STORYTELLING 

https://paweltkaczyk.com/pl/category/social-media-pl/ 

Niech ten SMS wysłany pewnego jesiennego dnia będzie najlepszą rekomendacją dla Pawła Tkaczyka, który – co jak co – ale opowiadać historie potrafi. Udowadnia to, jak widać, nawet samym sobą. Na blog Pawła wchodzimy, kiedy mamy kubek kawy z pianką czy herbaty z miodem oraz 15 minut na owocną lekturę. Zwykle potem wpadamy na jakiś genialny pomysł, który wykorzystujemy, obsługując naszych klientów. Dzięki, Paweł! 

https://monikagorska.com/storytellingowy-blog/ 

Szybka lekcja z opowiadania historii? Sprawdźcie blog Moniki Górskiej! Monika pokaże Wam, jak wpleść dobrą historię w niemal każde prowadzone przez Was działanie. 

EFEKTYWNA I KREATYWNA PRACA 

http://klosinski.net/ 

Jacek Kłosiński (choć najczęściej mówimy o nim po prostu Kłosiński) pisze o tym, jak pracować mądrze, a nie dużo. Prezentuje metody i sposoby na efektywną pracę kreatywną. Czytamy go, bo wiemy, że metody i warunki pracy są równie ważne, co umiejętności i wena.  

https://andrzejtucholski.pl/ 

Na tej liście nie mogło zabraknąć Andrzeja Tucholskiego, którego szczególnie uwielbia damska część naszej załogi. Często wracamy do motywacyjnych wpisów, dzięki którym możemy na moment zdystansować się od naszej pracy i złapać oddech. 

PODCASTY 

Budowanie zespołów, zarządzanie firmą, organizacja pracy… Podcastów słuchamy bardzo często i wiele dzięki nim się nauczyliśmy. Kilka przydatnych adresów: 

https://malawielkafirma.pl/ 

Niesamowity Marcin Jankowski, który raz na tydzień serwuje nam niesamowitą dawkę wiedzy z zakresu marketingu, organizacji firmy i rozwoju zawodowego. Przemyślane tematy i błyskotliwi goście to recepta na własne źródło inspiracji. 

http://Klosinski.net/kategoria/podcast/    

Jacek Kłosiński, wspominany już wcześniej, postanowił uruchomić podcast, w którym w pięciu prostych punktach przedstawia sprawdzone sposoby radzenia sobie codziennymi wyzwaniami w pracy kreatywnej. Zdecydowanie warto śledzić nowe odcinki, nawet jeśli nie jesteś projektantem/tką 🙂

https://magdalenap.com/kategorie_podcastow/podcast/ 

Magdalena Pawłowska w swoim Marketing Master Class przeprowadzi Was przez wszystkie meandry skutecznego marketingu i promocji. Jej konikiem jest marketing online, więc jeśli szukacie inspiracji lub sposobu na to, by rozwinąć biznes, słuchajcie jej regularnie.

http://mariuszchrapko.com/cykl/podcast/ 

Mariusz Chrapko to jeden z czołowych podcasterów w Polsce. Specjalizuje się w tematyce zarządzania projektami i SCRUMie, ale niech Was to nie zmyli. Mariusz podpowiada, jak być skutecznym menedżerem, więc poruszane przez niego tematy związane są z samodoskonaleniem, lepszym zarządzaniem sobą, zespołem, firmą i życiem.

O JĘZYKU 

https://www.facebook.com/groups/polskipopolsku/ 

Grupę założyła Ula Łupińska, którą lubimy i szanujemy, chociaż nie znamy. Dzięki stronie rozwikłamy każdą zagadkę językową.

https://sjp.pwn.pl/poradnia/lista/wszystkie;18.html 

Jeśli chcemy mieć tekst na podryw, wchodzimy na forum PWN i szukamy najbardziej absurdalnych pytań, jakie ktoś w ostatnim czasie zadał. Na przykład: 

 

 

I co? Jest OK? 

MIEJSCE NA TWOJE PROPOZYCJE 

No dobra, na roboczej liście miejsc okołomarketingowych, które regularnie odwiedzamy, pozostało jeszcze tak dużo pozycji, że prezentując wszystko za jednym zamachem wyszlibyśmy na kompletnych nolifeów. Dajcie znać, jak podoba Wam się nasze zestawienie –kogo/czego w nim brakuje – a my zrobimy z tym, co trzeba. Zapraszamy!