Dotacja UE
A Ty jak długo jesteś w stanie przetrwać na bezludnej wyspie?  –  recenzja Social Media Start  – Jason Hunt

A Ty jak długo jesteś w stanie przetrwać na bezludnej wyspie?  –  recenzja Social Media Start  – Jason Hunt

Czwarta pozycja wydawnicza Jasona Hunta, a właściwie Tomka Tkaczyka — uznawanego za najbardziej wpływowy głos w polskiej blogosferze — to kompendium wiedzy dla osób zaczynających swoją przygodę zarówno z blogowaniem, jak i mediami społecznościowymi. Jason Hunt sięgając do technik storytellingu, lekkości i poczucia humoru wprowadza nas w bajkowy sposób do świata blogerów i nowych mediów. Motywem przewodnim jest bezludna wyspa będąca synonimem naszego bloga, która wraz z każdym krokiem opisanym w książce, zmienia się w modernistyczne i inspirujące miasto — naszą markę osobistą.

“…brak planu to plan na porażkę”
Hunt w swojej publikacji obrazowo objaśnia nam znaczenie blogosfery na przykładzie historii, gdzie główną rolę gramy My — znajdujący się na bezludnej wyspie. Wskazuje nam drogę do przetrwania pierwszego miesiąca w świecie blogosfery, a także uświadamia, że “…brak planu to plan na porażkę”. Aby tego uniknąć, uczy nas, jak zbudować swoją pierwszą chatkę, jak odróżnić blogera od influencera, czy po prostu… jak sprawić, by nasz pierwszy tekst nie był tym ostatnim. Tutaj na ratunek przychodzi złota rada, która szczególnie zwróciła moją uwagę. Nie ważne o czym piszesz, ale jak piszesz. Autor wskazuje na błąd, jaki często popełniają początkujący blogerzy — ich pięć minut w dobie internetu trwa tak długo, ile ich pierwszy tekst, bo zazwyczaj tylko na nim się kończy. Według Hunta pierwszym celem blogera jest regularność publikacji oraz sprawienie wrażenia, że medium tętni życiem, a czytelnik zawsze znajdzie coś nowego. Nieistotne jest to, czy piszesz o swoich poglądach politycznych, cudownej diecie odmładzającej, czy sobotnim cake’u swojej babci. Ważne jest trzydzieści pierwszych tekstów nazywanych przez autora “zapchajdziurami”. To w pewnym sensie psychologiczna zagrywka, gdzie celem jest wzbudzenie w odbiorcach wrażenia, że zawsze znajdą u nas coś nowego.

Nie możemy również zapominać, że wpisy Tomka na blogu często poruszają tematykę związana z psychologią emocjonalną. Zdarzyło się to w przypadku i tej książki. Odniesienie do sześciu faz, które przechodzi każdy twórca internetowy to dla mnie zdecydowanie mocny punkt tej pozycji. Daje on do zrozumienia, że bez względu na nasz status oraz pochodzenie wszyscy jesteśmy tacy sami i na pewne sytuacje reagujemy w podobny sposób — bez względu na to, czy znajdujemy się na bezludnej wyspie, tworzymy pierwszy wpis na blogu lub budujemy swoją własną markę osobistą. Czytelnik zatem wpada w wir refleksji, przemyśleń oraz obiektywnego spojrzenia na blogosferę.

Źródło: jasonhunt.pl

Social Media Start a doświadczeni twórcy
Mimo że książka została stworzona z zamysłem dla początkujących blogerów, to doświadczeni twórcy związani z tematyką social mediów i blogowania także mogą wyciągnąć dla siebie istotne informacje. Jason Hunt w swojej publikacji dotyczącej działań w social mediach ukazuje nie tylko jak krok po kroku osiągnąć swoje pięć minut w dobie internetu, ale również jak uniknąć drobnych wpadek, które mogą doprowadzić nas do zbędnej utraty gotówki. Kolejną zaletą książki, która powinna zwrócić uwagę doświadczonych blogerów, jest analiza szerokiej gamy przydatnych narzędzi internetowych do monitoringu mediów, zdobywania nowych czytelników, czy utrzymywaniu ich przy sobie. Analiza działań w social mediach za pomocą narzędzi internetowych towarzyszy na każdym etapie budowania bloga oraz marki osobistej, dlatego ta część książki Jasona Hunta zainteresuje nie tylko początkującego blogera, ale i influencera.

Źródło: jasonhunt.pl

Każdy kij ma dwa końce
Czytając Social Media Start z pewnością niejedna osoba odniesie wrażenie, że nie ma w niej nic niezwykłego, nic, czego w dobie internetu można by nie wiedzieć. Mimo to treść nie stanowi wyłącznie kompendium wiedzy dla początkujących blogerów, ale zawiera case study, gdzie autor na swoim przykładzie ukazuje błędy, jakie popełnił w swojej karierze blogerskiej. Analizując je oraz dając gotowe rozwiązania, pozwala przyszłym blogerom uniknąć podobnych potknięć, które mogą słono kosztować. Książka dla zawodowych influencerów nie będzie Świętym Graalem, jednak dla początkujących blogerów z pewnością może stanowić małą biblię blogosfery. Pozwala ona zrozumieć istotę i prawa, jakimi rządzą się internet i social media, a także porady, jak stworzyć markę osobistą, skupiającą wokół siebie rzeszę ludzi. To zdecydowany must have na półce aspirującego influencera!