7 postów, dzięki którym zbudujesz zaangażowanie i zaufanie swoich odbiorców na Facebooku

7 postów, dzięki którym zbudujesz zaangażowanie i zaufanie swoich odbiorców na Facebooku

Hej! Jesteś przedsiębiorcą i sam prowadzisz działania w swoich kanałach społecznościowych? Często obserwujesz spadek zasięgów i nie masz kompletnie pojęcia, jak zaangażować swoich odbiorców oraz zdobyć ich zaufanie? Poniżej przedstawiamy Ci propozycje 7 rodzajów postów, dzięki którym zbudujesz ruch w swoich social mediach.  

Kalendarz postów – z nim wszystko staje się łatwiejsze 

Zanim zdradzimy Ci 7 tematycznych postów, dzięki którym zaangażujesz swoich odbiorców i zbudujesz pozycję eksperta, musisz wiedzieć, że comiesięczny kalendarz publikacji to niemal rzecz święta. Ułatwia i automatyzuje Twoją pracę. Sprawia, że nie musisz na bieżąco wymyślać treści postów i na szybko zlecać wykonanie grafik. To niezbędne narzędzie marketera, które organizuje pracę, pozwala trzymać rękę na pulsie oraz oszacować miesięczny budżet reklamowy. Dzięki niemu regularne publikowanie staje przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem. W celu stworzenia swojego pierwszego kalendarza miesięcznych postów możesz skorzystać z arkusza Excela. Zrób w nim 5 kolumn, w których wypiszesz następujące elementy: datę, motyw przewodni posta, makietę grafiki, treść posta i budżet, jaki chcesz przeznaczyć na promocję danego wpisu.

Zanim przystąpisz do wypełniania tabeli, określ miesięczną liczbę publikacji. Zastanów się, czy chcesz je dodawać codziennie, co drugi dzień, a może co trzeci? Sprawdź również, jak robi to Twoja konkurencja i wyciągnij wnioski. Może postowanie raz w tygodniu to zdecydowanie za mało, dlatego lepiej robić to co drugi dzień? Jeśli już określiłeś swoją miesięczną pulę, zrób małą burzę mózgów i zastanów się, jakie produkty/usługi chcesz w tym miesiącu promować. Co ciekawego przekażesz swoim odbiorcom? Czego chcesz ich nauczyć?  Do dzieła! Teraz możesz poznać naszą siódemkę postów, które zaangażują Twoich odbiorców i wzbudzą ich zaufanie. Sprawdź pierwszy z nich. 😉 

Odbiorcy – pokaż, że ich rozumiesz i utożsamiasz się z nimi 

Prowadzisz markę osobistą? Jesteś coachem biznesowym, a może Twoja marka przyjęła archetyp mentora, który służy poradą i daje dobre wskazówki? Jeśli tak, to w tym przypadku świetnie sprawdzą się posty, w których dasz do zrozumienia użytkownikom, że rozumiesz ich problem, a także wskażesz im rozwiązanie. Utożsamianie się z odbiorcami oraz dawanie wskazówek świetnie wpływa na budowanie pozytywnego wizerunku oraz pozycji eksperta. To rodzaj contentu, dzięki któremu wzrasta zaufanie i lojalności wobec marki. Każdy poszukuje uwagi, Twoi odbiorcy również! Sprawdź, jak robi to Kamila Rowińska i marka L’Oréal. 

 

 

Konkursy 

Atrakcyjna nagroda za minimum wysiłku? Kto nie kocha konkursów? To rodzaj postów, które dają korzyści obu stronom. W szybkim tempie budują zaangażowanie, aktywność i nierzadko wyróżniają się potencjałem viralowym. Stwórz przejrzyste warunki konkursu, określ czas trwania, nagrodę, liczbę zwycięzców, zadanie do wykonania i pamiętaj o zamieszczeniu regulaminu. Do tego jeszcze przyciągająca uwagę grafika i gotowe. Jeśli masz możliwość, to twórz konkursy w każdym miesiącu – to będzie kolejny powód, dla którego Twoi odbiorcy będą regularnie odwiedzać Twój fanpage. Dzięki regularnej publikacji różnych konkursów na swoim profilu będziesz mieć również możliwość przeprowadzenia testów i sprawdzenia, który konkurs najbardziej zaangażował odbiorców. Pamiętaj o zapromowaniu posta konkursowego na odpowiednie grupy docelowe. To coś, co przy obecnych algorytmach Facebooka musisz zdecydowanie zrobić, aby post dotarł do większej liczby odbiorców. Sprawdź, jak robi to Żywiec. 

 

 

Pokaż swoją firmę i pracowników 

Trudno zaufać marce nie widząc, kto ją tworzy. Dlatego tworząc swój kalendarz nie zapomnij o postach, dzięki którym Twoi użytkownicy będą mogli lepiej Was poznać. Zaplanuj specjalną sesję swoich pracowników, wspólnie spiszcie Wasze biogramy i udostępniajcie w regularnych odstępach czasowych. Wolicie iść z duchem czasu? Stwórzcie na Spotify listę waszych poniedziałkowych piosenek do pracy i podzielcie się nią ze swoją społecznością. Pokaż jak pracujecie. Prowadzisz butiki z odzieżą damską? Dbasz o każdy detal? Nagraj film wideo, w którym pakujesz zamówienie dla klienta i dodajesz np. krótki liścik. Dzięki temu zbudujesz zaufanie, pokażesz proces pakowania towaru od podszewki i starania, jakich dokładacie. Spróbuj! 

 

 

How it works 

Kojarzysz fanpage Tasty na Facebooku? Słynie z szybkich nagrań, w których pokazywane są przepisy na dania do zrobienia samemu w domu. Wykorzystaj to i pokaż użytkownikom, na ile sposobów mogą zastosować Twój produkt. W tego typu postach najlepiej sprawdzi się format wideo. Sprawdź poniżej, jak robi to Tasty i nasza lokalna firma Noski Noski. 

 

 

Wpisy z bloga 

Nic dodać nic ująć. Wpisy z bloga zawsze były doskonałym narzędziem do budowania pozycji eksperta i tak pozostało. Jeśli przekazujesz swoim odbiorcom bezpłatnie wiedzę, którą mogą zastosować w życiu codziennym lub zawodowym, to z pewnością zwrócisz ich uwagę. Każdy z nas lubi posty poradnikowe oraz wskazówki, które dają gotowe rozwiązania. To wartościowe treści, które dają użytkownikom konkretne korzyści. Dlatego nie możesz o nich zapomnieć w swoich comiesięcznych działaniach. Określ ile wpisów możesz publikować każdego miesiąca i zbuduj pozycję eksperta. 

 

 

Humor 

Poczucie humoru oraz dystansu mają niesamowitą moc rażenia. Wie o tym marka Citroën, która za pomocą regularnie publikowanych treści z pewnością rozbawiła niejednego odbiorcę do łez. Pamiętaj tylko, że idąc w tę linię postów musisz być uważny. To co dla nas może się wydawać zabawne, może urazić innych. Dlatego ostrożnie dobieraj słowa i środki. Udało Ci się stworzyć post, który okazał się viralem? To był strzał w dziesiątkę! W takim przypadku pamiętaj, aby dokładnie zaplanować dalsze posty, które pozwolą Ci utrzymać zainteresowanie nowych i obecnych odbiorców.  

 

  

 

 

Motywuj i wzywaj do działania 

Jesteś ciekawy, co stoi za sukcesem trenerów personalnych oraz coachów biznesowych? To motywacja i wzywanie swoich odbiorców do działania. Przyjrzyj się profilom chociażby takich osób, jak Ewa Chodakowska, Mateusz Grzesiak czy Kamila Rowińska. Ich posty są dynamiczne, pełne motywacji i call to action, czyli wezwania do działania. Odpowiadają one na potrzeby praktycznie każdej grupy docelowej. Każdy z nas potrzebuje dawki motywacji, nadziei i pozytywnej energii. W przypadku promocji produktów, usług – nigdy nie zapominaj o wezwaniu do działania. Call to action to zdecydowany must have!  

 

 

Powyższe propozycje, to wybrane przez nas posty, za pomocą których zaangażujesz swoich odbiorców. Pamiętaj jednak, że musisz sam zdecydować, które z nich wykorzystasz. Być może uznasz, że niektóre z nich nie wpiszą się w archetyp Twojej marki lub okażą się niepotrzebne. Tutaj sam musisz dokonać oceny. Wiemy, że dasz sobie radę!